חיפוש
סל קניות
  |   פריטים
דוא"ל
סיסמא
שחזור סיסמה

31.10.2012
אקדמיה | לומיקווסט - מרככים ומפזרים למבזקים ותאורה מעשית
צלמים וותיקים העוסקים בצילום אירועים וצילום תיעודי מכירים את חברת LUMIQUEST מזה שנים רבות. כבר בסוף שנות ה 80 הציגה החברה קשת רחבה של מוצרים המיועדים לעובדה דינמית עם המבזק הנייד : מרככים, מפזרים, סופטבוקסים בגדלים שונים ומחזיקי פילטרים לעבודה יצירתית עם המבזק.
29.07.2012
אקדמיה | STM by Canon
טכנולוגיית ה STM החדשה של CANON. בהשקת 650D הציגה חברת CANON שתי עדשות חדשות אשר שמן מרכיב את ראשי התיבות STM. אם כן, מהו בדיוק ה STM המסתורי, ולשם מה הוא נועד? על כך בכתבה שלפניכם.
03.07.2012
אקדמיה | מה מאפיין גודל חיישן במצלמה דיגיטלית
החיישן הוא למעשה מערך של תאים פוטואלקטריים רגישים לאור. את התאים ניתן לראות כ"בארות" אשר לוכדות את הפוטונים והופכות את האנרגיה של האור לזרם חשמלי.
03.07.2012
אקדמיה | כיצד שולטים באיזן הלובן בצורה חכמה
כפי שכבר הזכרתי בכתבה הקודמת הדנה בתפיסת הצבע – איזון הלובן האוטומטי שמופעל בעת הצילום אינו תמיד נכון. בהתייחס לכמות הצבע הכללית שרואה המצלמה בזמן הצילום – איזון הלובן עשוי להשתנות מפריים לפריים (בסדרת צילומים עקבית) כאשר אלמנטים צבעוניים נוספים נכנסים לפריים, אף על פי שמקור התאורה אינו משתנה.
03.07.2012
אקדמיה | בחירת התיק המתאים לציוד צילום
ברצוני להקדים לתחילת המאמר דגש חשוב: כל המידע שנכתב ומפורסם במסגרת הכתבה הבאה הוא בגדר סקירה אישית, הנובעת מתוך הכרותי והתרשמותי האישית מתיקי ציוד של החברות המוזכרות בהמשך, ומכאן שמדובר בדעתי בלבד.
03.07.2012
אקדמיה | כיצד מצלמה דיגיטלית רואה צבע
נתחיל במעט פיסיקה של הצבע. אור הנראה לעין האנושית כידוע, הוא חלק קטן מן הספקטרום של הקרינה האלקטרומגנטית.
03.07.2012
אקדמיה | כיצד בוחרים חצובה למצלמה דיגיטלית?
בדומה לכתבה הקודמת שעסקה בסקירת תיקי הצילום, גם בהקדמה של זו הנוכחית ברצוני להדגיש כי כל המידע שנכתב ומפורסם במסגרת זו הוא בגדר סקירה אישית, הנובעת מתוך הכרותי והתרשמותי האישית ממוצרים של החברות המוזכרות בהמשך, ומכאן שמדובר בדעתי בלבד.
03.07.2012
אקדמיה | אור וצל | תאורה
מקור המונח צילום מלועזית : פוטו גרף כלומר רישום . הצילום הוא למעשה העתק של הנושא באמצעות אור. הצייר משתמש בכלים שלו שהם הצבעים, והמכחול והצלם משתמש במצלמה ובאור. רצוי שהצלם יכיר את המצלמה ואת העבודה עם קרני האור.
03.07.2012
אקדמיה | איזון לבן – White Balance קלווין
עולם הצילום הוא בעיקר עבודה והבנה של מושג האור. האור יכול להיות אור טבעי ואור מלאכותי. מקורות האור משתנים ובעלי טמפרטורה שונה וכיוצא מכך, גוון שונה של צבע. טמפרטורה שונה של קרני אור משפיעים על גווני התמונה ועל התוצאה הסופית המיתקבלת. חשוב לדעת לכוון את המצלמה כך שתקבל "נכון" את האור המתאים , הרצוי.
03.07.2012
אקדמיה | RAW ו JPEG
מרבית הצלמים עובדים עם פורמט התמונות JPEG, פורמט נוח המאפשר צפייה ועריכה נוחה ומהירה.
03.07.2012
אקדמיה | כיצד לבחור חצובת וידאו
בכתבה הקודמת בסדרה בחרתי להתמקד בחצובות ופתרונות תמיכה ייחודיים לתחום צילומי סטילס. הדברים שונים כאשר מדובר בצילומי וידאו, הן ביכולת הנשיאה והן בפתרונות שהחצובות צריכות לספק.
03.07.2012
אקדמיה | מהו זמן חשיפה?
עידן הצילום הדיגיטלי ,המשיך את הצילום הקונבנציונלי הידוע והותיר את שאלת השאלות ואת הדילמה שהלכה והתעצמה עם השנים וכלל שהמהפכה הדיגיטלית ופאר התפתחות הטכנולוגיה הלכה והתפתחה ומנגנוני המדידות והתיפקוד האוטומטיים הלכו להתפתחו , שוב נתקלו צלמים בדילמה : האם לכוון בעבודה באמצעות האפשרות האוטומטית או האפשרות הידנית של המצלמה. הכוונה היא לכיוון מדדים שונים במצלמה.
03.07.2012
אקדמיה | מפתח הצמצם ומהירות התריס
מפתח הצמצם ומהירות התריס הם אלמנטים מובנים במצלמה. חור הצמצם מאפשר כניסת אור לגוף המצלמה ולחיישן הדיגיטלי. שילוב של פעילות הצמצם והתריס הם המרכיבים של כמות האור של התמונה.
03.07.2012
אקדמיה | לייקה | אייקון תרבותי
אדם סקרן, חובב צילום חוקר ,מדען ומהנדס גרמני בשם אוסקר בארנאק , המציא ופיתח את מצלמת הלייקה הראשונה בעצם לשימוש אישי.
03.07.2012
אקדמיה | אינפרא אדום
אינפרא אדום - Infra Red קרינה אינפרא אדומה (InfraRed) : קרינה באורך גל שהעין האנושית לא מסוגלת לראות.
03.07.2012
אקדמיה | עומק שדה |צמצם
aperture מושג המבטא את היחס בין אורך המוקד של העדשה לבין קוטר המפתח שהוא הצמצם , דרכו עובר האור אל העדשה אל החיישן הדיגיטאלי. קוטר המפתח נשלט על ידי תריס עגול בעדשה, המורכב ממספר "דפים קטנים" או עלים סדורים, היוצרים מעגל. משטחים אלו יכולים להתקרב או להתרחק ממרכז המעגל וכך מגדילים או מקטינים את המפתח שנוצר.
03.07.2012
אקדמיה | צלמים חובבים | חשוב לדעת
כיום בעידן הדיגיטלי, כשיש בשוק דגמים רבים של מצלמות ותחרות בין הייצרנים, מחיר המצלמות קטן והמיגוון הקיים ממצלמות קומפקטיות לחובבנים ,עד למצלמות SLR מיקצועיות.
עשויים לחול שינויים במפרטי המוצרים אשר לא בהכרח ימצאו ביטוי באתר. תמונות המוצרים להמחשה בלבד! ט.ל.ח   |   Developed by Makar Studio