ליעוץ והזמנות

אקדמיה

לאחר הכרזת NIKON ב 14-10-2020 של שני דגמי ניקון מהדור החדש אחרי כל הזיקוקים, קריאות "הידד" ומחיאות הכפיים של השקת הדור השני של מצלמות Z מדגמי ניקון Z7 II ודגם ניקון Z6 II , הגיע הזמן לעשות קצת סדר בכל השאלות הטכניות אודות השוני בין המצלמות החדשות לבין המצלמות של הדור הראשון. וזה בדיוק מה שנעשה בכתבה הזו ונשתדל להיות קצרים, אובייקטיביים ולענות על מגוון כמה שיותר רחב של שאלות...
כפי שכבר הזכרתי בכתבה הקודמת הדנה בתפיסת הצבע – איזון הלובן האוטומטי שמופעל בעת הצילום אינו תמיד נכון. בהתייחס לכמות הצבע הכללית שרואה המצלמה בזמן הצילום – איזון הלובן עשוי להשתנות מפריים לפריים (בסדרת צילומים עקבית) כאשר אלמנטים צבעוניים נוספים נכנסים לפריים, אף על פי שמקור התאורה אינו משתנה.
בדומה לכתבה הקודמת שעסקה בסקירת תיקי הצילום, גם בהקדמה של זו הנוכחית ברצוני להדגיש כי כל המידע שנכתב ומפורסם במסגרת זו הוא בגדר סקירה אישית, הנובעת מתוך הכרותי והתרשמותי האישית ממוצרים של החברות המוזכרות בהמשך, ומכאן שמדובר בדעתי בלבד.
עולם הצילום הוא בעיקר עבודה והבנה של מושג האור. האור יכול להיות אור טבעי ואור מלאכותי. מקורות האור משתנים ובעלי טמפרטורה שונה וכיוצא מכך, גוון שונה של צבע. טמפרטורה שונה של קרני אור משפיעים על גווני התמונה ועל התוצאה הסופית המיתקבלת. חשוב לדעת לכוון את המצלמה כך שתקבל "נכון" את האור המתאים , הרצוי.
בכתבה הקודמת בסדרה בחרתי להתמקד בחצובות ופתרונות תמיכה ייחודיים לתחום צילומי סטילס. הדברים שונים כאשר מדובר בצילומי וידאו, הן ביכולת הנשיאה והן בפתרונות שהחצובות צריכות לספק.
החיישן הוא למעשה מערך של תאים פוטואלקטריים רגישים לאור. את התאים ניתן לראות כ"בארות" אשר לוכדות את הפוטונים והופכות את האנרגיה של האור לזרם חשמלי.
ברצוני להקדים לתחילת המאמר דגש חשוב: כל המידע שנכתב ומפורסם במסגרת הכתבה הבאה הוא בגדר סקירה אישית, הנובעת מתוך הכרותי והתרשמותי האישית מתיקי ציוד של החברות המוזכרות בהמשך, ומכאן שמדובר בדעתי בלבד.
נתחיל במעט פיסיקה של הצבע. אור הנראה לעין האנושית כידוע, הוא חלק קטן מן הספקטרום של הקרינה האלקטרומגנטית.
מקור המונח צילום מלועזית : פוטו גרף כלומר רישום . הצילום הוא למעשה העתק של הנושא באמצעות אור. הצייר משתמש בכלים שלו שהם הצבעים, והמכחול והצלם משתמש במצלמה ובאור. רצוי שהצלם יכיר את המצלמה ואת העבודה עם קרני האור.
אדם סקרן, חובב צילום חוקר ,מדען ומהנדס גרמני בשם אוסקר בארנאק , המציא ופיתח את מצלמת הלייקה הראשונה בעצם לשימוש אישי.
אינפרא אדום - Infra Red קרינה אינפרא אדומה (InfraRed) : קרינה באורך גל שהעין האנושית לא מסוגלת לראות.
כיום בעידן הדיגיטלי, כשיש בשוק דגמים רבים של מצלמות ותחרות בין הייצרנים, מחיר המצלמות קטן והמיגוון הקיים ממצלמות קומפקטיות לחובבנים ,עד למצלמות SLR מיקצועיות.
לפני רכישת מצלמה רצוי להבין ולדעת מהם הצרכים של הצלם. מומלץ לענות על כל השאלות המיקצועיות לפני הקניה, כדי לעמוד במצב שלאחר הקניה יתברר שהמצלמה לא עונה על הצרכים האישיים של הצלם.